Autor: Karel Balák, zdroj: Mladá fronta 12. 2. 1957
Pro referenta Mladé fronty Karla Baláka (mimochodem: někdejšího člena Skupova souboru v letech okupace) hra přinesla "plnou, vrchovatou ošatku radosti a smíchu" (Mladá fronta 12. 2. 1957). Balák vyzvedával především přesnou adresnost inscenace, její pestrost, ladění do "radostné úsměvnosti". Miloš Kirschner tu podle Baláka "se vzácnou snahou zachovat tradiční melodiku, rytmus a ono jemné kouzlo řeči . . . dospívá k překvapivému napodobení Skupova hlasu". Naopak dr. Miroslav Česal byl (nejen nyní, ale i mnohokrát později) na chválu skoupější a o poznání rezervovanější. V obou svých referátech (Večerní Praha 11. 2. 1957 a Čs. loutkář č. 6/1957) usoudil, že přes určité kladné prvky je Barchánkova hra záměrem i motivací nenová, že "připomíná spíš umně vyrobený kus než opravdu umělecky posvěcenou hříčku" (VP 11. 2. 1957) a v rozporu s Balákem poukazoval na autorovu nejistotu a neobratnost ve styku s dětským divákem.
Autor: Pavel Grym, zdroj: Klauni v dřevácích